اگر کمبود آهن دارید حتما خرما کبکاب مصرف کنید

در هر وعده 100 گرم خرما تقریباً 7 فیبر وجود دارد، یکی دیگر از فواید خرما این است که روده ها را تمیز می کند، خرما یک غذای بسیار مفید برای بدن است، زیرا داشتن روده سالم به معنای سالم بودن کل بدن است.

فیبر خرما کبکاب می تواند با جلوگیری از یبوست به سلامت دستگاه گوارش شما کمک کند، به لطف ساختار فیبری خود، به دفع مواد مغذی از طریق مدفوع کمک می کند.

در مطالعه ای مشاهده شد که مشکل یبوست در افرادی که به مدت یک هفته خرما مصرف می کردند کاهش زیادی داشت.

علاوه بر این، خرما به دلیل ساختار فیبری که دارد به کندی هضم می شود، بنابراین نوسانات سریع قند خون می تواند کاهش یابد.

به عبارت دیگر تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی نشود به تنظیم قند خون نیز کمک می کند اما با این حال بیماران دیابتی باید با مشورت پزشک مصرف کنند.

خرما انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهد که فواید بسیاری برای سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری دارد.

آنتی اکسیدان ها از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند، که مولکول های ناپایداری هستند که باعث واکنش های مضر در بدن شما می شوند و می توانند منجر به بیماری شوند.

در مقایسه با میوه های مشابه مانند انجیر و آلو، خرما یکی از بالاترین میزان آنتی اکسیدان را دارد.

فلاونوئید موجود در خرما: فلاونوئیدها آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که به کاهش التهاب کمک می کنند و ممکن است به پیشگیری از انواع خاصی از سرطان، آلزایمر و دیابت کمک کنند.

کاروتنوئیدهای موجود در خرما: ثابت شده است که به عملکرد سالم قلب کمک می کند و همچنین ممکن است خطر اختلالات مربوط به چشم را کاهش دهد.

اسید فنولیک در خرما: اسید فنولیک که به دلیل خواص ضد التهابی آن شناخته شده است، می تواند به کاهش سرطان و مشکلات قلبی کمک کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.